29.10.2025. u 20 sati - RUTA / DRAMSKI TEATAR SKOPJE
Naša ovogodišnja premijera “Majke” uautorstvuKolektiva Igralke i Rajne Racz sutra gostuje u Dramskom teatru Skopje u sklopu Festivala Ruta!
Predstava je nastala u koprodukciji Kazališta Ulysses, Kolektiva Igralke, Kuće Nahero i Zavod Maska Ljubljana.
Od ljetne premijere na Velikom Brijunu predstavaje bila rasprodana u Rijeci i Zagrebu te popraćenaodličnim kritikama, a u Ljubljani je igrala naznačajnom Međunarodnom festivalu suvremenihumjetnosti Mesto žensk.
“Predstava Majke je sve to: i filozofski traktat i feministički poklič i sociološko istraživanje i kazališni događaj.” Bojan Munjin, Novosti.
100. izvedba Kralja Leara s Radom Šerbedžijom u naslovnoj ulozi
Na tvrđavi Minor na Malom Brijunu odigrana je 100. izvedba Kralja Leara s Radom Šerbedžijom u naslovnoj ulozi, a u režiji Lenke Udovički.
Procjenjuje se da je kroz 25 godina Kralja Leara na tvrđavi Minor pogledalo gotovo 50.000 gledatelja.
„Čudesan je osjećaj sto puta igrati dramu, svi smo prošli jedan dugi put, dug 25 godina, i preživjeli smo uz najveću pomoć naše divne publike!“, rekao je veliki glumac Šerbedžija, obraćajući se publici na kraju predstave koja je glumce nagradila dugotrajnim stajaćim ovacijama.
Šerbedžija se zahvalio i glumačkom ansamblu i cijelom timu Ulyssesa na čelu s legendarnim ravnateljem ovog kazališta Duškom Ljuštinom.
Na izvedbu predstave Kralj Lear, koja u jubilarnoj Ulyssesovoj 25. sezoni slavi svoju 100. izvedbu, večer ranije stigla je i predsjednica Republike Slovenije Nataša Pirc Musar, u pratnji supruga Aleša Musara. Čestitala je Radi Šerbedžiji zadivljena njegovom izvedbom Leara.
Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović, sa suprugom Sanjom Musić Milanović, već je prisustvovao rođendanskoj proslavi Kazališta Ulysses, koje je ove godine obilježilo 25 godina djelovanja.
Tako su dvoje predsjednika susjednih i prijateljskih država, Hrvatske i Slovenije, uveličali sezonu Kazališta Ulysses.
„Njihova prisutnost za nas je značila mnogo više od protokolarne geste – bila je to snažna i javna podrška kulturi, umjetnosti i kazališnom radu koji se kroz četvrt stoljeća razvijao s uvjerenjem da su sloboda izraza i stvaranja temelj svakog otvorenog i demokratskog društva“, istaknuo je ravnatelj Kazališta Ulysses Duško Ljuština.
Fotografija Rade Šerbedžije u ulozi Kralja Leara: Milica Czerny Urban
Fotografije predsjednice Slovenije Nataše Pirc Musar: Lan Oblak
Nebo nad Brijunima postalo je pariško nebo
U nedjelju 3. kolovoza u Etnografskom muzeju na Velikom Brijunu, publika se prepustila glazbenom putovanju kroz šansonu, kazalište i književnost u izvedbi Nere Stipičević. Bio je to glazbeno-poetski kolaž autorskih pjesama te poznatih francuskih klasika /É. Piaf, C. Lellouche, B. Pravi.
Hrvatska glumica i pjevačica Nera Stipčević nastupala je u brojnim kazališnim predstavama, kreirala multiartističke projekte, među ostalim i onaj posvećen životu i radu meksičke umjetnice Fride Kahlo.
Donosimo iz medija:
https://www.regionalexpress.hr/site/more/nebo-nad-brijunima-postat-e-parishko-nebo
U 25. sezoni Kazališta Ulysses Rade Šerbedžija odigrat će 100. put ulogu Kralja Leara!
Na radost publike i glumaca danas započinje ciklus ovogodišnjih izvedbi najdugovječnije predstave Kazališta Ulysses koja igra od prve sezone – “Kralj Lear” u režiji Lenke Udovički.
U 25. sezoni Kazališta Ulysses Rade Šerbedžija odigrat će 100. put ulogu Kralja Leara!
O ovoj predstavi kritičar Branimir Pofuk, napisao je esej u Večernjem listu, 10.8.2024.
“Treba ponekad reći i to da je Šerbedžijin ‘Kralj Lear’ na Malom Brijunu hrvatsko kulturno blago nulte kategorije. Predstava u režiji Lenke Udovički zaštitni je znak sada već skoro četvrt stoljeća Teatra Ulysses. (…)
Predstava je to u kojoj žive i već mrtvi velikani poput Borislava Vujčića, ne samo autora adaptacije ovog dramskog teksta nego i jednog od glavnih začetnika Teatra Ulysses, ili Jagode Buić – Wuttke, čiji se kostimi, kako reče sam Šerbedžija, već pomalo raspadaju na leđima glumaca, u scenografiji od već ionako odavno zahrđalog željeza Richarda Hoovera i Damira Medvešeka. (…)
Ne treba toj predstavi više pohvala i odlikovanja. Ali treba s vremena na vrijeme reći: pripadajući svijetu, glumcima, glazbenicima i publici koji dolaze sa svih strana našega jezika, pa i dalje, s velikim glumcima koji uz Šerbedžiju samo rastu, kao što su Ksenija Marinković (Goneril), Miodrag Krivokapić (Grof od Gloucestera), Zoran Gogić (Grof od Kenta), Frano Mašković (Edmund) ili tek prošlog ljeta u projekt pridošli Bojan Dimitrijević koji uspijeva kao Luda veličanstveno parirati svom kralju, a na kraju, kada se ugase svjetla, zvijezde koje u mraku sinu onako kako se Shakespearove spoznaje i opomene o čovjeku i svijetu urežu u pamet i srce, i još mnogo toga ovdje nespomenutog – dakle sve to prvorazredno je kulturno blago i hrvatski nacionalni kulturni spomenik nulte kategorije. Tim više što je nadnacionalan i nadvremenski, kakvi samo mogu i biti i jesu i Shakespeare, i priroda u kojoj se na Malom Brijunu igra”.
Donosimo malo atmosfere sa sinoćnje generalne probe na Malom Brijunu s tvrđave Minor.
Fotografirala: Milica Czerny Urban
Gostovanje predstave KAKO SAM NAUČILA VOZITI, Kuće Hartefakt iz Beograda
Na velikom Brijunu, u dvorištu Etnografskog muzeja, 29.srpnja 2025. održana je izvedba gostujuće predstave Kako sam naučila voziti, u režiji Tare Manić.
Kako sam naučila voziti – Paule Vogel – tekst je koji mnogi nazivaju „Lolitom“ napisanom iz ženske perspektive – o liku odrasle Malecke koja se prisjeća svog djetinjstva. Radeći na ovom djelu u kamernom, intimnom prostoru Kuće Hartefakt, s glumicom Martom Bogosavljević i glumcem Svetozarom Cvetkovićem, kao i sa svim suradnicima, trudili smo se pronaći nježan scenski jezik za ovaj složen, dubok i delikatan tekst – koji ni ne pokušava parirati stvarnosti koju svakodnevno živimo.
Ona je daleko strašnija, događa se svuda oko nas i djeluje obeshrabrujuće nezaustavljivo – zato smo kroz ovu predstavu pokušali krenuti unatrag, korak po korak, ispitujući problem s kojim se većina ljudi koji čitaju ovaj tekst susrela nekada u životu.
Odnos ova dva lika, Malecke i njezina tetka, pun je ambivalencije: ljubavi, nježnosti, radoznalosti, podučavanja, povjerenja, stvaranja autoriteta, pogrešaka, a posljedično i: probijanja granica, emocionalnih manipulacija i povrjeđivanja – sve do točke samouništenja. Velika vrijednost ovog teksta leži u empatiji autorice prema oba lika, čime se otvara važan, polemičan ton o uzrocima, a ne samo posljedicama takvog odnosa.
Ovo je predstava o oproštaju, bez svijesti da je nemoguće oprostiti. Nadam se da ćemo ovom predstavom ljude učiniti budnijima i barem malo hrabrijima – to bi bilo više nego dovoljno u društvu u kojem ih činimo osramoćenima i tihima. (Tara Manić, redateljica)
Igraju: Svetozar Cvetković i Marta Bogosavljević
Tekst: Paula Vogel / Režija: Tara Manić / Prijevod: Ivana Đurić Paunović / Adaptacija teksta: Vuk BoškovićScenografija / Kostim: Zorana Petrov / Muzika: Vladimir Pejković / Dizajn svjetla: Nemanja Calić i Zorana Petrov / Foto i video produkcija: Marko Stojanović / Autor plakata: Marko Stojanović / Tehnički suradnici: Nemanja Calić, Bojan Durutović / Izvršna produkcija: Selena Pleskonjić i Aleksandra Lozanović / Produkcija Hartefakt Kuća
Donosimo iz medija:
»Kako sam naučila voziti« Paule Vogel odigrana je u Etnografskom muzeju na Brijunima te ispraćena ovacijama zadovoljne publike. Izvrsne su uloge ostvarili Svetozar Cvetković i mlada glumica Marta Bogosavljević, u ovom iznimno komornom, niti malo laganom djelu koje po mnogočemu korespondira s aktualnim trenutkom, a vijesti svugdje oko nas nerijetko donose upravo te, nažalost potresne teme o raznim vrstama zlostavljanja između četiri zida”, Novi list, Vanesa Begić, 01.kolovoza 2025.
https://www.glasistre.hr/kazaliste/2025/07/31/izvedena-predstava-kako-sam-naucila-voziti-o-teskoj-temi-uz-sjajne-glumce-u-komornom-djelu-1014938
Fotografije: Marko Stojanović
Ekskluzivna izvedba: "Antigona - 2000 godina kasnije" u Malom rimskom kazalištu
U rasprodanom pulskom Malom rimskom kazalištu 28.srpnja 2025. uz stajaće ovacije publike izvedena je predstava Antigona – 2000 godina kasnije.
Unatoč nestabilnim vremenskim uvjetima, i kišici koja je povremeno sipila i pred sami početak predstave, još se tražila ulaznica više. Bilo je kako je i prognozirao meteorolog Zoran Vakula za Ulysses i Pulsko kulturno ljeto 2025 – u vrijeme predstave nad Pulom – kiša će stati. Nakon prvih minuta predstave, i oni rijetki kišobrani su se zatvorili, a otvorila se svom snagom glumačka snaga Rade Šerbedžije, Maje Izetbegović, Katarine Bistrović Darvaš, Dženane Džanić, Ermina Brava i cijelog glumačkog tima – i postala je to kazališna noć za pamćenje – uz prolom pljeska.
U Malom rimskom kazalištu, od antike do sinoć, nije izvedena nijedna kazališta predstava – a ova izvedba Sofoklove Antigone – u režiji Lenke Udovički – ujedno je i povratak antičke drame u Malo rimsko kazalište.
Predstava Antigona – 2000 godina kasnije u koprodukciji Kazališta Ulysses i sarajevskog MESS-a (Međunarodni teatarski festival MESS), jedina je izvedba koju je Kazalište Ulysses izvelo u ovoj sezoni.
Donosimo iz medija:
Proslavljen 25. rođendan Kazališta Ulysses koncertom u Malom rimskom kazalištu
U pulskom Malom rimskom kazalištu – Ulysses je proslavio 25 godina djelovanja – prikazujući svoje uzbudljivo odisejsko putovanje nezaboravnim scenskim uspomenama.
Proslava je održana u subotu, 19. srpnja 2025. Program su vodili glumci koji su također svojim brojim ulogama stvarali dugogodišnji repertoar ovog kazališta: Maja Posavec i Ozren Grabarić.
A kroz glazbeno – scenski spektakl provela su nas mnogobrojna značajna glazbena i kazališna imena ovih prostora.
Uz domaćina RADU ŠERBEDŽIJU nastupili su: ZAPADNI KOLODVOR, DARKO RUNDEK, DAMIR URBAN, VLATKO STEFANOVSKI, MIROSLAV TADIĆ & YVETTE HOLZWARTH, SAŠA LOŠIĆ, LIVIO MOROSIN, MOSTARSKA SINFONIETTA, PUTOKAZI, ALEX BALANESCU, DUO SILENCE, LUCIJA ŠERBEDŽIJA & IVANKA MAZURKIJEVIĆ, DARIO MOROSIN & MAURO I IRENA GIORGI & RADE ŠERBEDŽIJA & GORAN FARKAŠ, KATARINA BISTROVIĆ DARVAŠ & RUNDEK, JURE IVANUŠIĆ, MAJA POSAVEC, NIKA IVANČIĆ, DIJANA VIDUŠIN, DENI SANKOVIĆ.
Posebni ambijent Malog rimskog kazališta dao je izvrstan okvir večeri koju je obilježila vrhunska glazba i scenski nastupi brojnih glumačkih zvijezda.
Na rođendansku proslavu Kazališta Ulysses stigli su i brojni uzvanici iz političkog i javnog života (Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović sa suprugom Sanjom Musić Milanović, gradonačelnik Pule Peđa Grbin, izaslanik ministrice kulture i medija, Darko Komšo, izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, Martina Jurišić).
Mnogobrojna publika te je noći za pamćenje ispunila Malo rimsko kazalište do posljednjeg mjesta, sjajno se zabavljajući, pjevajući i plešući do kraja koncerta.
Donosimo iz medija:
https://www.hrt.hr/video/koncertom-obiljezena-25-obljetnica-kazalista-ulysses
https://www.youtube.com/watch?v=PUy0M3UXaBg
https://tvnova.hr/mrk-pula-obiljezen-25-rodendan-teatra-ulysses/
https://www.youtube.com/watch?v=Iaww505I4Ts
https://www.novilist.hr/mozaik/glazba/kazaliste-ulysses-proslavilo-25-rodendan-velikim-koncertom/
https://www.regionalexpress.hr/site/more/dvadeset-i-pet-godina-postojanja-teatra-ulysses
https://fama.com.hr/pula-25-rodendan-teatra-ulysses/
https://kulturistra.hr/2025/07/25-rodendan-teatra-ulysses-u-malom-rimskom-kazalistu/
https://www.nacional.hr/kazaliste-ulysses-velikim-koncertom-proslavilo-20-rodendan/
Radio Naciona Duško Ljuština l https://youtu.be/Cd0crEC-ivs?si=iJaqKak-S3O9-CML
Nacional intervju Lenka Udovički https://www.nacional.hr/lenka-udovicki-ulysses-je-brend-i-dodana-vrijednost-kulture-i-turizma-u-rh/
Foto: Cropix, Goran Šebelić
Brijunska premijera predstave Svijet i sve u njemu
Predstava je nastala u koprodukciji Sarajevskog ratnog teatra SARTR, Realstagea i Kazališta Ulysses – u režiji Selme Spahić.
Donosimo iz kritika:
Kazališna bomba s Brijuna. ‘Svijet i sve u njemu’ udar je na srce i um
Predstava nastala prema Hemonovom romanu izvodi nas na bojno polje gay intime i povijesti.
(…) A bukti čudesnom izmjenom etičkog i estetičkog blaga, poštenja i ranjivosti. Na trenutke nisi siguran da li je sve oko tebe plod umjetne inteligencije ili braće i sestara tvojih koji očajnički dijele tvoje najgore i najbolje snove. Od takve je plemenite sorte “Svijet i sve u njemu” – teatarska ekranizacija majstorskog romana “Bejturan i ruža” bosanskohercegovačkog pisca američkih adresa Aleksandra Hemona. Jedna od najljepših ljubavnih priča ikad, ispisana u njedrima dvojice sarajevskih regruta, sefardskog Židova Rafaela i Muslimana Osmana, čija ljubav kidiše na frontovima Prvog svjetskog klanja, željezni je Hemonov krvotok od kojeg komponira simfoniju o historiji koja jede svoju djecu. (…)
(…) Fantastično proživljena međuigra Ermina Brava i Albana Ukaja.
(…) Građevne snage redateljice Spahić zaista su impresivne. Scenografkinja Lili Anschütz, kostimografkinja Selena Orb, koreografkinja Ena Kurtalić te kompozitori Draško Adžić i Damir Imamović, suvereno pružaju neobuzdane dokaze surove, sirove i bajkovite tlapnje čovjekove slamke na dunjaluku. “Smisao života je ne biti mrtav, živiš da ne bi umro. I to ti je to”, rečenica je koja tiho kipti iz svake dijaspore Selminog tima.
Telegram, 21.07.2025. autor: Davor Špišić
https://www.telegram.hr/kultura/kazalisna-bomba-s-brijuna-svijet-i-sve-u-njemu-udar-je-na-srce-i-um/
Dug poljubac u usta između njih dvojice, muslimana i Židova, publiku je na Brijunima utišao. Divna predstava
Predstava ‘Svijet i sve u njemu‘ na Brijunima, ponajbolja je što sam je gledao ove godine. Rekao bih da je ozbiljnija umjetnina od romana.
(…) Najkraće rečeno, predstava “Svijet i sve u njemu” u produkciji Sarajevskog ratnog teatra, kraticom SARTR, i u režiji Selme Spahić ponajbolja je predstava što sam je gledao ove godine. Zaigrala je na Velikom Brijunu u sklopu proslave 25. godišnjice Kazališta Ulysses, kao koprodukcija, a praizvedena je u siječnju ove godine u Sarajevu. Na Brijunima je zaigrala pod zvjezdanim nebom, a manje od stotinjak gledatelja u Ljetnom kinu sjedi u sredini “tvrđave” čiji su zidovi od šperploča po kojima se pentraju glumci, po kojima se širi svjetlo i uzdiže dim. Znači, dokinuta je, koliko se može, granica između publike i glume; mjesto gledanja postaje mjesto radnje, a protagonisti, koji kruže “zidinama”, katkad ti zaigraju tik uz uho ili oko.
(…) Ermin Bravo i Alban Ukaj maestralno tumače likove Židova Rafaela i muslimana Osmana. Njihov dug poljubac u usta publiku je utišao kao da će obojica sad skočiti s mosta.
(…) Cijelo vrijeme izvedbe teatralnost zapravo raste, rastu i emocije, i krug se zatvara. Igraju, isto redom nadahnuto, Snežana Bogićević, Tatjana Šojić, Kemal Rizvanović, Igor Skvarica, Hana Zrno i Faruk Hajdarević. Osobito još valja izdvojiti lijepu i uvjerljivu glumu Snežane Bogićević kao Rahele, Osmanove kćerke, koju igra od poroda do odrasle dobi s mnogo strasti i strpljenja.
Jutarnji list, 24.07.2025. autor: Tomislav Čadež
Nacional – intervju Selma Spahić
https://www.nacional.hr/selma-spahic-veseli-me-na-brijunu-postaviti-epsku-gej-pricu-o-sarajlijama/
Foto: Jelena Janković
Praizvedba predstave Majke - Rajne Racz i Kolektiva Igralke
Predstava o odluci o majčinstvu ispraćena ovacijama
Predstava Majke nastala je u koprodukciji Kolektiva Igralke, Kazališta Ulysses, Kuće Nahero i Maske Ljubljana, u režiji Rajne Racz.
Ovom praizvedbom svečano je otvorena jubilarna, 25. sezona Kazališta Ulysses ispred Etnografskog muzeja.
Donosimo iz medija:
(…) Vraćajući se na “Majke”, same su autorice kazale da ovo nije predstava o majčinstvu. Ovo je predstava o odluci o majčinstvu. I upravo tako je to i bilo. To je predstava koja navodi na razmišljanje, na promišljanje, introspekciju, analizu, bez obzira bile one majke, željele biti majke, a majčinstvo nije realizirano ili je to priča u kojoj god mogućoj situaciji se nalazile majke. Ili one koje to nisu. Koje (ne)žele to biti.
Glas istre, 12.07.2025. autorica: Vanesa Begić
https://www.istra24.hr/kultura/premijerom-predstave-majke-na-brijunima-pocela-25.-sezona-kazalista-ulysses
https://www.jutarnji.hr/kultura/kazaliste/kazaliste-ulysses-otvara-sezonu-praizvedbom-autorske-predstave-majke-kolektiva-igralke-i-rajne-racz-15600838
https://www.jutarnji.hr/kultura/kazaliste/dogada-se-da-zena-u-35-ili-36-godini-osjeti-pritisak-pa-iz-duznosti-odluci-postati-majka-i-u-hrvatskoj-i-sto-onda-15605292
HRT
https://magazin.hrt.hr/kultura/premijerom-predstave-majke-na-brijunima-pocela-25-sezona-kazalista-ulysses-12243003
Radio Nacional – razgovor Rajna Racz
Autorica fotografija: Miranda Legović
Kultna predstava 'Tko se boji Virginije Woolf' ponovno u Zagrebačkom kazalištu mladih 21. i 22. siječnja 2025.
Kultna predstava kazališta Ulysses “Tko se boji Virginije Woolf”, u režiji Lenke Udovički, nastala u koprodukciji s Beogradskim dramskim pozorištem, ponovno gostuje u Zagrebačkom kazalištu mladih 21. i 22. sijecnja u 20 sati.
Igraju: Rade Šerbedžija, Katarina Bistrović Darvaš, Milan Marić i Romina Tonković.

Kazalište Ulysses